Makkelijk uw account valideren
Waarom die verificatie echt nodig is
Maar u doet toch niets verkeerd? Die relatief kleine bedragen waar u mee speelt kunnen toch nooit bedoeld zijn voor criminele activiteiten? Om te beginnen kan je nooit zeker genoeg zijn en daarnaast zijn er ook nog een aantal andere redenen waarom het belangrijk is om een account te valideren bij een online casino. Allereerst kan het zo zijn dat mensen crimineel geld proberen te storten bij een online casino, om het vervolgens weer te laten uitbetalen. Vervolgens kunnen ze de overheid simpelweg vertellen dat ze dat geld hebben gewonnen met een gok sessie op het internet. Dat principe staat bekend als het witwassen van geld en dat is misschien nog wel de meest belangrijke reden voor dit administratieve proces. Verder kan het bijvoorbeeld ook nog zo zijn dat een persoon stiekem iemand anders zijn credit card gebruikt, wat natuurlijk ook niet bepaald de bedoeling is. En moet je je voorstellen dat een minderjarige probeert te gokken op het internet met de persoonlijke gegevens van zijn vader of moeder! Om zulk soort vervelende situaties zo veel mogelijk tegen te gaan is het bijzonder effectief om een online casino account verificatie toe te passen. Dit wordt dus gedaan door iedere betrouwbare aanbieder op het internet en daartoe zijn ze zelfs wettelijk verplicht.
Van tevoren uw casino account valideren
Het is bijvoorbeeld zo dat een casino met een MGA licentie verplicht is om de persoonlijke documenten van een speler op te vragen wanneer dat persoon in totaal meer dan 2300 euro aan uitbetalingen heeft aangevraagd. Daarnaast is een verificatie vaak ook noodzakelijk op het moment dat er opmerkelijke transacties worden gedaan, of wanneer de financiële afdeling hier specifiek om vraagt. Nu is het hopelijk zo dat u vroeg of laat toch wel over die grens van 2300 euro aan uitbetalingen aanloopt. Als trouwe speler bij een online casino zult u op een gegeven moment sowieso uw account moeten valideren en wat ons betreft kunt u dat maar beter gelijk uit de weg werken. U zit natuurlijk niet te wachten op een verzoek om uw documenten wanneer u net een mooie winst heeft gehad… In dat geval wordt uw uitbetalingsverzoek namelijk vertraagd tot op het moment dat uw documenten zijn goedgekeurd en dat kan behoorlijk frustrerend zijn! Ons advies is daarom om uw account al op een eerder moment te laten verifiëren. Stuur die documenten op naar de klantenservice van uw favoriete online casino en binnen de kortste keren krijgt u als het goed is een bevestiging dat alles in orde is.
Alles van tevoren klaar hebben liggen
Maar welke documenten zijn dat precies? Vooral nieuwe spelers op het internet zullen niet volledig op de hoogte zijn van wat ze allemaal moeten opsturen om hun online casino account te valideren. Hiervoor hebben we gelukkig een duidelijk overzicht gemaakt op onze website, dus neem gerust even een kijkje op de pagina over account verifiëren om de juiste stappen te bekijken. Voor uw gemak zullen we ze hier tegelijkertijd ook even heel kort op een rijtje zetten:
-
- Het eerste document dat u moet opsturen is een digitale foto of een scan van een geldig legitimatiebewijs. Dit kan bijvoorbeeld een paspoort zijn of een ID-kaart, maar ook een rijbewijs wordt over het algemeen geaccepteerd. Let er wel op dat het betreffende document nog geldig is, want anders mogen ze hem niet aannemen.
- Het tweede document is een bewijs van adres. Dit kan simpelweg een digitale foto of een kopie zijn van een officiële correspondentie welke minder dan drie maanden oud is. Voorbeelden zijn brieven van uw verzekeringsmaatschappij of bank, een rekening van uw internet provider, of een herinnering van uw waterbedrijf. Zorg er wel voor dat uw naam, adres en dagtekening duidelijk staan vermeld.
- Verder zult u ook nog moeten bewijzen dat u eigenaar bent van de betalingsmethoden die u heeft gebruikt. Indien u met iDeal heeft gestort dan kunt u bijvoorbeeld een foto opsturen van uw bankpas en dat zou dan genoeg moeten zijn.
Wanneer u alle bovenstaande papieren heeft verzameld dan kunt u die doorgaans via email of live chat opsturen naar de klantenservice van het online casino. Een account valideren is in principe op ieder moment mogelijk, dus het is wel zo fijn om dat lekker uit de weg te werken. Daarna kunt u namelijk gokken wat u wilt zonder dat u wordt lastig gevallen met speciale verzoeken, tenzij u natuurlijk nieuwe stortingsmethoden besluit te gaan gebruiken voor uw toekomstige speelsessies…
Niet teveel stortingsmethoden gebruiken
In het bovenstaande overzicht gebruikten we als voorbeeld dat de speler met iDeal heeft gestort. Dit geldt voor de meeste Nederlandse gokkers op het internet, maar er zijn natuurlijk ook voldoende andere stortingsmethoden die tot uw beschikking staan. Zo kan het zijn dat u liever uw credit card gebruikt, of dat u liever gaat gokken met het geld van uw Neteller account. In dat geval zult u natuurlijk met andere documenten moeten komen en wanneer u meerdere stortingsmethoden gebruikt dan zullen ze allemaal geverifieerd moeten worden! Ook wanneer uw account reeds is gevalideerd dan kan de financiële administratie van een online casino u altijd nog verzoeken om bepaalde documenten op te sturen wanneer u een nieuwe stortingsmethode gebruikt. Bijvoorbeeld wanneer u opeens een nieuwe credit card krijgt dan zult u ook moeten kunnen aantonen dat de betreffende kaart van u is. Dus, wilt u het makkelijk houden? Gebruik dan niet teveel verschillende stortingsmethoden, want zo blijft u natuurlijk bezig.