Online casino wil niet uitbetalen? Wat je moet weten!

Casino uitbetalenEr zijn meerdere redenen te bedenken waarom een online casino geen geld wil uitbetalen. Meestal hebben deze casino’s het Juridisch gezien bij het juiste eind, maar niet altijd! Dat het een groot probleem is moge duidelijk zijn: klachtenwebsites, het Tros Radar forum en websites zoals Trustpilot staan er vol mee. Wij hebben veel reacties gelezen om een duidelijk beeld te geven van het probleem en wat je er als speler mee kunt doen.

Over wie zijn er voornamelijk klachten?

Wanneer je op klachten websites kijkt dan zie je dat er bijvoorbeeld vaak problemen zijn met Unibet casino. Als we ons verder in de klachten verdiepen dan lijkt het voornamelijk te gaan om het fraude- en klantenserviceteam die daar aanwezig zijn. Andere bedrijven zoals Lux Entertainment Ltd (Eskimo Casino) en MT SecureTrade Ltd (meerdere Casino’s) komen een stuk beter uit de bus als het om klachtenaantallen gaat.

Veelgehoorde klachten: Waarom betalen casino’s niet uit?

Reden: Geld gestort door iemand anders

Is er een oplossing? Ja, voor deze reden bestaat gelukkig een oplossing. Je moet in dit geval aan het casino bewijzen dat je toestemming hebt gehad van de eigenaar van de kaart om deze te gebruiken om een storting te maken. Hiervoor heeft een casino een autorisatie formulier nodig, en een kopie van de voor en achterzijde van de gebruikte kaart. Meestal zal het casino het formulier naar je mailen, waarna deze ingevuld dient te worden door de eigenaar van de gebruikte kaart. Maak hier, en van de gebruikte kaart, vervolgens een kopie en stuur deze in een e-mail naar het casino. Let op dat je gevoelige informatie, zoals de CVC-code op een credit kaart, verbergt.

Reden: Documenten nodig voor uitbetaling

documenten plaatjeIs er een oplossing? Ja, de uitbetaling zal in dit geval verwerkt worden nadat je alle benodigde document hebt opgestuurd en deze zijn goedgekeurd. Dit is een normale procedure, en is zelfs verplicht wanneer er een bepaald bedrag wordt aangevraagd. Normaliter wordt er om een identificatie bewijs, bewijs van adres, en kopie van credit kaart of bankpas gevraagd. Hierdoor is het casino zeker dat je inderdaad bent wie je zegt dat je bent, dat je woonadres correct is, en dat je eigenaar bent van de gebruikte betaalmethode. Indien je via een andere manier hebt gestort, zoals bijvoorbeeld Skrill of Neteller, wordt er vaak om een screenshot gevraagd. De exacte eisen worden altijd door het casino vermeld. Overigens kun je gevoelige informatie, evenals informatie die ze niet nodig hebben, verbergen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan transactie bedragen of aankopen op een bank afschrift, of de middelste cijfers van je credit kaart nummer.

Reden: Misbruik van Bonusregels

Is er een oplossing? Misschien, dit is geheel afhankelijk van welke bonusregels je geschonden hebt, en het casino zelf. Ieder casino heeft bepaalde voorwaarden verbonden aan hun bonussen om misbruik te voorkomen. Het kan zijn dat je deze per ongeluk hebt geschonden. Het casino bekijkt in dit geval naar je speel gedrag en of dit al vaker is voorgekomen. Indien uit dit onderzoek blijkt dat het waarschijnlijk een ongeluk was, zullen sommige casino’s je uitbetaling alsnog verwerken. Mag je met bonus geld bijvoorbeeld maximaal €5 per spin inzetten op een slot, en heb je twee keer een iets hoger bedrag ingezet omdat je hier niet van op de hoogte was? Dan is de kans groot dat de je de uitbetaling alsnog zult ontvangen. Tevens bestaat er vaak een maximaal bedrag dat je uit kunt laten betalen indien het om een bonus gaat die je zonder storting hebt ontvangen. Lees in ieder geval altijd de bonus voorwaarden van een casino door om dit soort situaties te vermijden.

Turbo Casino

Reden: Spelen onder een valse naam

Valse identiteit plaatjeIs er een oplossing? Misschien, net zoals bij de vorige scenario is dit afhankelijk van de situatie en het casino zelf. Om het witwassen van geld via online casino’s tegen te gaan, hebben casino’s bepaalde regels ingevoerd. Het is bijvoorbeeld niet toegestaan om een account te openen met een valse naam. In de algemene voorwaarden van een casino zal dan ook aangegeven worden dat een speler geen recht heeft op eventuele winsten indien het account onder een valse naam is geopend. Uitzonderingen zouden eventueel gemaakt kunnen worden indien je bij registratie bijvoorbeeld alleen een voorletter of je roepnaam hebt ingevoerd. Vooralsnog zul je in dit geval bewijs van identificatie op moeten sturen, maar in deze gevallen is het meestal wel mogelijk om je winst na verificatie uit te laten betalen.

Reden: De storting is nog niet veilig aangekomen

Is er een oplossing? Ja en Nee. Een uitbetaling kan in dit geval nog niet uitbetaald worden, maar zal wel uitbetaald kunnen worden zodra de storting veilig is aangekomen. Je vraagt je misschien af hoe dit mogelijk is, aangezien je in dit geval al met je balans hebt kunnen spelen. Wanneer je geld op je speel account verschijnt, kan het zijn dat deze nog niet volledig is “goedgekeurd” door de bank. In het betalingssysteem van het casino zal deze nog als “in afwachting” staan. In deze situatie zul je dus simpelweg geduld moeten hebben, totdat de betaling veilig is aangekomen.

Reden: Het uit te betalen bedrag is te groot

Is er een oplossing? Nee, bij grotere bedragen komt het vaker voor de casino’s online zich richten tot de software leveranciers. Dit om te controleren of de winst daadwerkelijk zonder fraude is gemaakt. Dit proces kan tot wel een week duren, daarna zou de uitbetaling normale doorgang moeten vinden. Het kan zijn dat er uitbetalingslimieten zijn, bijvoorbeeld 5000 euro per dag, in dat geval zul je het geld gespreid over een aantal dagen / weken op je bankrekening ontvangen.

Bij Jackpot winsten kan het zelfs weken duren voor je over de winst beschikt. Online casino’s moeten hierbij eerst het geld van de software leverancier ontvangen die het jackpotgeld beheert nadat ze het geld kunnen doorsluizen naar de bankrekening van de speler. Het geld staat dan wel op je spelersaccount maar uitbetalen kan het online casino dan niet doen tot het geld op hun rekening staat.

Hoelang mag het uitbetalingsproces duren?

  • Verificatie van documenten: maximaal 3 dagen mits je alles stuurt zoals aangevraagd.
  • Uitbetalen van tegoeden: maximaal 2 werkdagen, afhankelijk van de manier waarop je uitbetaald.

Dit zijn geen officiële getallen, maar bij een zelfrespectvol online casino vinden wij van Casino Advies dat deze twee processen bij elkaar niet langer dan een week mogen duren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *